Představujeme: Tkalcovna Strmilov

by - března 22, 2017



Jak a kdy vznikla myšlenka založit Vaši značku?
  • V roce 1870 ji založil můj pra pra děda. Založení firmy bylo reakcí na zrušení tkalcovského cechu pod kterým mí předci pracovali před rokem 1870. 
Objevovaly se tvořivé tendence již během dětství/dospívání? Ovlivnila Vás v tomto směru nějakým způsobem škola?
  • V tkalcovně jsem vyrůstal a techniku výroby jsem si osvojoval v průběhu let. Vystudované mám textilní výtvarnictví a po škole rok praxe v rakouské umělecké textilní dílně v Obermühle.
Jaké byly začátky značky?
  • V dobách začátku mohu jen hádat, ale vzhledem k tomu že bylo tkaní v našem kraji velmi rozšířené bylo asi velmi obtížné obstát v konkurenci ostatních výrobců. Vše muselo být naprosto precizní. V dnešní době je však také těžké se s vlastní značkou prosadit.
S jakým materiálem/tématem nejraději pracujete a proč?
  • Nejraději pracujeme s vlnou kterou zvládáme zpracovat od rouna až po hotový tkaný výrobek. Sympatické mi jsou ale všechny přírodní textilní materiály. Každý má své unikátní vlastnosti.
Co je pro Vaši značku typické/specifické?
  • Tradice, kvalita, přírodní materiály
Jaký Váš produkt je pro Vás největší srdcovka?
  • Jihočeská deka – vlněná deka vyrobená pouze z rouna jihočeských ovcí. 
Jaká je Vaše motivace a co nyní máte v plánu?

  • Baví mě celý proces výroby. Od stříhání rouna z ovce až po zabalení hotové deky spokojenému zákazníkovi. Pozitivní ohlasy jsou pak největším hnacím motorem. 
  • V dlouhodobém plánu mám vlněné dekorační žakárské tkaniny.

You May Also Like

0 komentářů